ikganaarbonaire.reismee.nl

Casa Dialma

Bon Nochi allemaal!

Hier gaat het nog steeds hartstikke goed!!! Afgelopen weken weer veel meegemaakt..... Gelukkig is het nu wat rustiger in de winkel, waardoor ik meer tijd heb voor nieuwe dingen.

Naast het werk is er veel gebeurd. Ik ben verhuisd naar een vrijstaand huisje samen met een collega. De meesten zullen wel denken dat het een "mansave" is geworden.... Ja en nee... JA er staat een mega tv in de woonkamer.... en NEE het huis is opgeruimd en schoon.... en dat zonder Poets! We wonen nu een stukje uit het centrum van kralendijk. Mijn appartement was aan het einde een en al drama door lekkages en problemen met de riolering. Heel zonde... want het was zo een mooie plek. Wat ik er voor heb teruggekregen, Een vrijstaand huis met grote tuin en grote porch. Dit is een soort veranda waar je uit de zon maar in de wind kan zitten. Je hebt er weinig last van de muggen die in de avond actief worden. Ik heb een eigen slaapkamer en badkamer. Koen, de collega waarmee ik samenwoon die slaapt aan de Andere kant van het huis. Tussenin zit een grote woonkamer. We hebben dus geen last van elkaar als we elkaar niet willen zien. Voor de komende maanden gaan we nog een loungebank kopen voor in de porch, een bank voor in de woonkamer en nog een tv voor in de porch.

Vandaag is eer mega veel regen geweest. In de winkel kwam het zelfs naar binnen en hebben we het water op moeten zuigen met de schoonmaakmachine. Sinds Mei zijn we overgenomen door een nieuwe ondernemer. Waarschijnlijk hebben jullie het een en het ander wel gelezen of gehoord in het nieuws. Meneer van den Tweel heeft zijn winkels verkocht op de Caribische eilanden. De visie van de nieuwe ondernemer...... Precies doorgaan zoals we deden. Er veranderd dus niets voor mij. Ik wist voordat ik naar Bonaire ging al dat er een overname aan zat te komen. Ik mocht hier alleen nog niks over vertellen.

24 Augustus komt Claudia (mijn vriendin) voor ruim een jaar naar Bonaire. Ze gaat werken in de thuiszorg, en ze gaat het huis schoon maken.....:p nee dat zullen we zelf moeten blijven doen..... of er komt een poets. Het is niet makkelijk om een betrouwbare poets te vinden voor het huis. Dus tot nu toe moeten we alles zelf bijhouden.

De laatste tijd mis ik wel veel verjaardagen en feestjes met vrienden. We hadden vorig jaar kaarten gekocht voor Guus Meeuwis. Dit kon ik helaas niet meemaken. Ook mis ik de Hollandse feestjes. Het is hier veel salsa latin en lokale muziek. Eens in de maand hebben we bij Coco Beach een XL Feest. Dan komt er meestal een bekende DJ uit Nederland die er voor zorgt dat heel de beachclub op zijn kop staat.

Bij een eigen huis met tuin komt ook tuinieren om de hoek kijken. Afgelopen 4 maanden heeft niet niet geregend. Maar nu moet ik toch maar is onkruid gaan plukken. Het plan is om nog een zwembad in de achtertuin neer te zetten. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Komende dagen komt de nieuwe ondernemer weer op bezoek. We zullen dan bespreken hoe de komende jaren er uit gaat zien voor de winkel. Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien voor de komende jaren. Wat de toekomst van het bedrijf is en wat de toekomst voor mij is.

Tot nu toe maak ik me nergens druk over. Dit is ook de levenswijze op het eiland. Je kan je druk maken maar het schiet toch niks op.

Met een beetje geluk kan ik in januari naar Amerika. Daar is een beurs van een grote leverancier van ons. Daar kunnen we gaan kijken wat ons Amerikaanse assortiment gaat worden. Daarnaast is het natuurlijk supervet om een keer in Amerika te zijn geweest. Ook wil ik binnenkort een weekend naar Curacao gaan om te kijken Hoet het daar is. Het schijnt een heel ander eiland te zijn dan hier. Hier is het meer een dorp, en daar is het een grote uitgaansgelegenheid met veel meer toerisme uit NL.

Pasa Bon Noche en tot de volgende keer!



Reacties

Reacties

Eric Wijnacker

Wat schrijf je leuk Jordy. Klinkt goed allemaal. Succes verder en geniet er van.

Ingrid

Leuk bericht weer van jou. Zo te lezen vermaak jij je helemaal prima.
Hier ook alles goed. Hebben een prachtig voorjaar en zomer hier tot nu toe. Genieten dus.
App je binnenkort wel weer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!