ikganaarbonaire.reismee.nl

Jaja ik leef nog!

Bon Tardi,


Eindelijk weer een tijd om iets te schrijven. (Sommige stukken heb ik al eerder geschreven maar kan ik nu pas uploaden._ In de winkel is er een collega weggevallen dus we hebben allemaal extra werk om te verzetten. Ook blijft het druk in de winkel qua klanten. We hadden verwacht dat het iets rustiger zou worden. Afgelopen week hebben we 6 (!) containers met vracht binnen gehad. Dit konden we goed gebruiken gezien de drukte afgelopen weken.


Het nieuwe appartement bevalt prima. Aan het begin iets last gehad van een paar kakkerlakken….. Gelukkig hebben ze hier genoeg spullen om deze huisdieren te verjagen/weg te halen. Ondanks het regenseizoen wat iets later is dan normaal valt het mee met de muggen. Komende week ga ik langs de Kooyman (gamma) om horren op maat te laten maken voor mijn ramen. Zo kan ik dag en nacht mijn ramen open laten zonder dat ik kapot gestoken wordt door die beesten. Vrijdag heb ik een wasmachine gekocht bij de multimars. Deze mensen hadden meegeholpen aan een winactie in onze winkel. Ik vond het wel een mooi ding dus heb ik dezelfde wasmachine gekocht bij hun. Op dit eiland is het net als in Bennekom. Alle ondernemers helpen elkaar. Het nieuwste hotel op het eiland wilde met ons samenwerken door een overnachting te verloten voor een kamer bij hun in het hotel.


Patrick is inmiddels alweer terug in NL. Helaas moest ik veel werken dus heb alleen mijn normale vrije dagen samen met hem het eiland kunnen verkennen. In september komt hij weer terug samen met Patricia. Ook komen mijn broer en Christel eind september deze kant op.


Komende weken is het carnaval op het eiland. Geen flauw idee wat ik me er van moet voorstellen. Iedereen zegt dat er keiharde muziek is en er een grote optocht rijd door het centrum. Ik ga het beleven. Nu carnaval er aan komt kunnen containers ineens wel op tijd zijn. Heel toevallig dat ze allemaal net vrij willen zijn komend weekend en het werk dan wel een stapje sneller kan. Ik heb er dus af en toe mijn twijfels bij. Zo zijn er elke week weer nieuwe dingen waar ik me over verbaas. Maar goed alles wat hier gebeurd schijnt normaal te zijn.


Als ik vrij ben probeer ik nog steeds nieuwe dingen van het eiland te zien. De meeste plekken die je met een scooter kan bereiken heb ik inmiddels gezien. Binnenkort dus een keer een pick-up huren om ook onverharde wegen op te kunnen. Daarnaast heb je de bekende strandtentjes waar je op vrije dagen goed terecht kan. Ik heb iets meer zon dan in Nederland dus op mijn vrije dagen is het goed vertoeven.


Volgende week zal ik uitgebreid verslag doen van Carnaval op Bonaire en verder wat er de afgelopen weken allemaal gebeurd is. Als alles meewerkt kan ik misschien ook nog wel een filmpje of een paar foto’s uploaden. Tot nu toe was dat nog niet echt een succes.


Ondanks alle drukte heb ik het goed naar mijn zin. Jullie hoeven dus geen medelijden met me te hebben.


Veel plezier in de kou!

Reacties

Reacties

Marijke

Medelijden heb ik niet met je hoor. Alhoewel die kakkerlakken is wel een dingentje.?
Dat carnaval zal wel een spektakel zijn; ik denk zoiets als met het Rotterdamse carnaval. Veel tropische verrassingen en schaars gekkede dames. Leuk dat je vanuit Nederland zo af en toe bezoek krijgt. Dan kunnen ze met eigen ogen jouw habitat bewonderen.
Jordy succes met alles en niet alleen maar werken hé. Daaaag

pap en mam

Allereerst HARTELIJK GEFELICITEERD met je verjaardag.
Wij zullen er vanavond een glaasje op drinken. Ik verwacht dat jij dat na je werk ook zult doen.

Het blijft leuk om je verhalen te lezen uit het verre Bonaire.
Met het verhaal kakkerlakken griezel ik wel, hoe gaat dat worden in maart.......
Fijn dat jij je in ieder geval overheen kan zetten.

Je wordt een echte gids voor al het bezoek dat jou komt bezoeken! Leuk dat je zelf het eiland al zo bekeken hebt.

We kijken alweer uit naar je ervaringen van de carnaval. Hopelijk krijg je er voldoende van mee, naast je werk.
groet
pap en mam

Sjaak

Gefeliciteerd met jouw verjaardag?

Eric Wijnacker

Van harte Jordy. En je bent heel goed bezig

Nico en Marja

Leuk om weer wat te lezen hoe het leven daar is.
We hadden gisteren contact via FaceTime bij je ouders, liep niet echt soepel.
Toch leuk om je zo toch te zien.
Groetjes uit Wageningen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!