ikganaarbonaire.reismee.nl

Nieuwjaar

Goedenavond!

Eindelijk tijd om weer wat van me te laten horen! Manmanman wat is het druk..... Het lijkt wel alsof iedereen zijn kasten al weer leeg zijn. Ondanks dat iedereen de afgelopen 2 weken volle winkelwagens mee naar huis namen is het nog steeds heel druk in de winkel. Waar ze het laten? Geen flauw idee. Het is niet aan te slepen. Nu hadden we ook nog is dat de containers die vorige week moesten komen ergens bij curaçao op een boot lagen te dobberen. De kraan die de containers van de boot moest hijsen was kapot. Nu schijnt het elk jaar het zelfde liedje te zijn rond de feestdagen. Kraan kapot. Gewoon een smoes om lekker vrij te kunnen zijn en het werk te laten liggen. Vandaag zijn de containers alsnog binnen gekomen. (zie foto's) ineens stonden er 4 containers op het terrein. 1 daarvan zat ook vers in vanuit Amerika. Je raad het al.... niet alle producten hebben de winkelvloer gehaald. Gelukkig gaat het niet verloren, maar wordt dit geschonken aan de "Donkey Farm" op het eiland. Dit is een soort boerderij voor ezels.

Oud en nieuw was een mooi feestje hier. Al het vuurwerk wat in Nederland verboden is, kan je hier gewoon langs de straten kopen. Geen gedonder met inspectie of veilige bunkers..... nee gewoon vanuit een zeecontainer. Hier denken ze dan ook dat het 4 dagen oud en nieuw is. Tot gisteravond vloog de ene pijl na de andere de lucht in. We zijn met een aantal collega's naar Coco Beach geweest. Hier was het feest van het eiland. Live band, buckets met bier, korte broek en het zat afgeladen vol. Echt een aanrader als je ooit oud en nieuw ergens anders wilt vieren. Nieuwjaarsdag was de winkel gesloten, dus zijn we voor straf nieuwjaarsdag gaan vieren op het strand. om 13:00 kwamen de eerste biertjes weer over de bar, na een goed ontbijtbuffet. De nieuwjaarsduik hebben we iets verlaat naar een uurtje of 15:00. Echt geen straf om hier even het water in te lopen. Op de terugweg nog een rondje over de zoutvlaktes gereden. Als je het op de kaart bekijkt ligt dit in het zuiden. Hier staat een beste wind, dus konden we even goed wakker worden. Eenmaal thuis op de bank geploft en in slaap gevallen met Nederlandse televisie op de achtergrond.

Vanavond het appartement maar is goed opruimen.... morgen komt Patrick om de hoek kijken. Komende 2 weken worden dus heel zwaar..... Ik heb eindelijk een lokaal rekeningnummer. Nu is het nog wachten op een bankpas en pincode. Begin december aangevraagd..... Dit is een voorbeeld van hoe lang sommige dingen duren om te regelen.

Voor mijn nieuwe appartement moest ik langs de WEB. Dit is de lokale Water en Energie leverancier. Alle eilandbewoners hadden net loon gehad. Dit betekend altijd dat er een wachttijd is die wel op kan lopen tot 1,5 uur. Ze komen om te betalen. Wanneer je dit niet op tijd doet komen ze volgens mij binnen 24 uur alles afsluiten. Ze zijn hier heel streng wat dat betreft omdat de meeste mensen nog een stuk maand over hebben i.p.v. dollars. Sommige appartementen hebben Pagabon. Dit is een prepaid systeem water en licht. Dit kan je op een aantal plekken kopen, waaronder Van den Tweel Supermarket.

Als ik mijn appartement heb zal ik weer een stukje schrijven en nog wat foto's uploaden. Sterkte met het weer komende dagen. Ik hoorde dat het niet heel best is. (hier is het strakblauw)

Groetjes vanuit Kralendijk!

Ingrid

Met veel plezier je verhaal weer gelezen. ?.
Hier inderdaad een flinke storm vorige nacht en de hele dag. Paard maar laten staan, durfde er niet heen met de auto door het bos, veel bomen, om al niet te spreken over paardrijden in het bos met veel bomen en takken, waarvan een deel los hangt en gebroken is door het gewicht vd sneeuw die er kort geleden op heeft gelegen.
Verder had ik makkelijk mijn zwemdiploma te paard opnieuw kunnen halen, heel veel regen ☔. Maar toch dit keer maar overgeslagen.
Mooi dat t allemaal goed gaat bij jou, ik kijk uit naar je vlgd post ?

Marja

Hoi Jordy

Leuk om weer wat te horen. Je verveelt je dus niet zo te lezen.
Hier was het weer inderdaad niet al te best, nu weer rustig.
Vanaf het weekend schijnt het kouder te worden, ben benieuwd.
Verder gaat hier alles zijn gangetje.
Groetjes uit Wageningen Nico en Marja

mam

hallo Jordy (en Patrick),
Nieuwe jaar is begonnen!
Je lijkt je draai al aardig te hebben gevonden, fijn!
Hard werken is het volgens mij wel, maar je hebt nu 2 leuke weken voor je liggen samen met Patrick. Ik hoop dat je de gelegenheid hebt samen wat te ondernemen.
En volgende week je nieuwe appartement.....!
Wordt waarschijnlijk nog wel even wat regelen, maar dan heb je je eigen plek!
Veel plezier en succes met alles
mam

Marijke

Dag Jordy, allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik lees dat je de Antiliaanse mentaliteit al aardig leert kennen. Geen zorgen voor de dag van morgen. Laat je niet gek maken, en tot 20 tellen helpt wellicht. Leuk dat je vriend Patrick langs komt. Kan je alles live delen. Maar zo op afstand is het ook al leuk om jouw verhalen te lezen van het zonovergoten Bonaire. Dag, groetjes Marijke