ikganaarbonaire.reismee.nl

Eindelijk Wifi!

Bon Dia!!

Na 100 telefoontjes en mails heb ik eindelijk Wifi. Het werd ook hoog tijd dat ik wat foto's kon sturen naar Nederland. Vandaag is het weer net als de hele afgelopen week strakblauw en een beetje wind. Zonder de wind is het niet te doen om buiten te lopen. De eerste week is heel goed bevallen. Na het werk ga je bijna altijd nog even wat drinken bij iemand thuis of in het centrum. Het is tenslotte elke dag terrasweer. Een van de meest gedronken biersoorten is Amstel Bright. Dit is een bier wat volgensmij op Curaçao gemaakt wordt. Het heeft iets weg van corona, alleen dan een minder uitgesproken smaak.

Het werk bevalt ook erg goed. Het is nog wel wennen met alles wat er extra bij komt kijken als je aan de andere kant van de wereld zit. zo is ons magazijn bijna even groot als onze winkel. De foto's volgen nog. De winkel ziet er vrijwel het zelfde uit als een Albert Heijn in Nederland. Verder zijn er op het eiland nog een aantal andere supermarkten. Deze worden gerund door chinezen, tenminste als je de naam van de supermarkten ziet kan je daar vanuit gaan.

Voor de eerste maand heb ik een scooter gehuurd. Hiermee zijn de belangrijke plekken goed te bereiken. Als je veel op de weg zit is het slimmer om een auto of motor te kopen. Er zitten overal gaten in de wegen en wanneer het geregend heeft kan het heel glad zijn. Alle auto's lekken olie er ligt zand op de weg, naja ga maar na hoe het er dan aan toe gaat.

Zondag mijn eerste vrije dag gehad. Ik ben naar Coco Beach geweest en heb de hele middag op een ligbedje gaan liggen. Heerlijk rustig een prachtig uitzicht. Ook heb ik de Gopro even uitgetest.... hij is nog heel en ik heb onderwater gefilmd. Ik zal proberen het op youtube te krijgen en de link aan jullie doorsturen.

Volgende week dinsdag moet ik langs de bank om een nieuwe bankrekening te openen. Waarschijnlijk ben ik hier weer een halve dag druk mee omdat het niet allemaal heel snel gaat. Dan nog de aanvraag voor de Sedula (verblijfsvergunning/id kaart) afwachten. Als die binnen is hoef ik de komende niet veel meer te regelen. Dan is het werken en schik maken.

Ik heb nu wifi op beide telefoons dus zal ik sneller reageren dan afgelopen week.....

Groetjes Jordy

Reacties

Reacties

Bert

Hallo Jordy,
Mooi dat je wat beter bereikbaar bent met Wifi.posten van berichten wordt daarmee een stuk eenvoudger. We hebben de oproep op skype gemist. Wij moeten ons ook nog op instellen te communiceren via skype of facetime.

Groeten Pap en Mam

Wilma

Leuk om je zo te volgen Jordy, zijn we toch een beetje bij je.
Klinkt erg goed daar vooral qua temp. ;)
Hou ons op de hoogte,
Groetjes gerben en wilma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!