ikganaarbonaire.reismee.nl

oud en nieuw

Bon Dia!

Inmiddels is de kerst alweer voorbij. We hebben hele drukke dagen gehad in de winkel. Tijdens de kerstdagen heb ik samen met 2 collega's heerlijk aan de BBQ gezeten. Eerste kerstdag was de winkel dicht en was het topweer om op het strand te liggen en een paar biertjes te drinken. Op het hele eiland merkte je dat het goed druk was... Naast dat alle inwoners deze dagen er op uit trekken op het eiland, waren er ook nog 2 cruiseschepen gearriveerd. Deze eilandgasten verblijven meestal 1 dag op het eiland, en alle huurauto's en scooters waren verhuurd. Ook kwamen er extra vluchten vanuit Nederland, wat wel heel handig was voor onze luchtvracht. Alle kersthandel was maar net op tijd binnen. De laatste pallets kwamen vrijdagavond pas aan. Je zal altijd zien dat de handel die je het hardst nodig hebt als laatste komt. Maargoed.... We zijn overal vanaf gekomen. Volgend jaar maar weer een paar pallets meer bestellen:)

Overal op het eiland zie je nu bedrijven die inspelen op oud en nieuw. Van oliebollenverkoop op straat tot hele vuurwerkshows die gepland staan. Wat gek is, is dat er weinig over te vinden is. Je hoort het via via, of ze komen snel voorbij in op Facebook. Wat dat betreft merk je dat de communicatie hier nog wel achterloopt t.o.v. Nederland. 

Over communicatie gesproken... We krijgen deze week oortjes voor op de werkvloer. Een soort walkietalkie. In Nederland zie je dit ook steeds vaker in de winkel. Bij ons is dit waarschijnlijk nog een grotere uitkomst, omdat de winkel al vrij groot is, maar het magazijn minstens zo groot is als de winkel. Soms ben je wel 5 minuten naar iemand aan het zoeken. Wanneer je ooit naar het eiland komt krijg je uiteraard een rondleiding door de hele winkel. Je begrijpt dan meteen wat ik bedoel.

De eerste Bn-er heb ik op het eiland gespot. Hij liep rustig een rondje door de winkel. Ben eigenlijk wel benieuwd wat hij van de winkel vond... Het is namelijk een Top-chef. Vanavond is Glennice Grace bij "de Spice". Een goede reden om daar even naartoe te gaan een klein biertje te drinken. 5 Januari komt de volgende Nederlandse artiest naar het eiland. Lil Kleine treed dan op in de "Islander". Dit is een vrij nieuwe discotheek. Ze proberen volgens mij een beetje op een club op Ibiza te lijken. Toch blijft het zo dat je voor de grote feesten naar Curacao moet gaan.

Over 2 weken krijg ik eindelijk mijn eigen appartement. Waar ik nu zit is prima, maar je zit een beetje afgelegen. Hier zitten voornamelijk bedrijven. Tegenover me zijn ze nu begonnen met het eerste echte huis te bouwen. Mijn eigen appartement zit op een resort met toeristen en mensen die er vast wonen. Als je het op de kaart zou zien is het praktisch naast het resort van Van der Valk. Wanneer ik daar woon zal ik een paar foto's posten met hoe het er allemaal uit ziet. 

Ik ga me maar is goed insmeren en dan naar een beachclub. Wie weet krijg ik nog de ingeving om vanmiddag een lesje windsurfen te pakken.

Groeten daar en alvast een fijne jaarwisseling!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!