ikganaarbonaire.reismee.nl

Kerstweek

Bonochi!

Het begint steeds drukker te worden op het werk en op het eiland. Veel welgestelde toeristen komen deze week richting het eiland. Wat veel niet weten is dat naast hun bagagekoffers in het ruim onze pallets luchtvracht in het vliegtuig zitten. Uiteraard onder de juiste temperaturen. In het hoogseizoen krijgen we meerdere keren per week een luchtvracht uit Nederland. Wanneer de toeristen morgen in de winkel komen liggen de producten die met hun meegevlogen zijn bij ons in de winkel.

In de winkel is iedereen heel relaxed. De winkel zit stampvol zodat we de komende dagen een goede buffer hebben tijdens de aanloop van kerst. De houdbare producten zijn de afgelopen 3 weken binnen gekomen via containers die met de boot de oceaan over zijn gegaan.

Gister was ik vrij van werk, en ben een rondje gaan rijden over de zoutvlaktes. Wanneer je bijna het rondje af hebt kom je bij strobon uit. Dit is een beachresort waar je heerlijk aan het water kan zitten. Aan dat strand heb je een heel groot stuk zee wat ondiep is. Hier wordt veel aan windsurfen gedaan. Ideaal.... want er zijn hier bijna geen golven.

Donderdagavond is het salsa avond bij een lokale bar. Vanavond schijnt het extra druk te worden. Veel collega's uit de winkel lopen daar ook rond. Voor mij is het laatste avondje relaxen voordat we volle dagen keihard aan het moeten. Komende maandag zijn we gesloten.... dus kerstavond gaan we met een aantal collega's het centrum in. 1e kerstdag rustig aan doen ergens aan het strand.... om vervolgens weer een drukke week in te gaan met de nasleep van kerst en alles voor te bereiden op oud & nieuw. Geen flauw idee hoe ze hier oud & nieuw vieren. Er wordt wel vuurwerk verkocht, maar het lijkt me vrij lastig omdat het hier bijna altijd wel waait. Ik verwacht dat er 's avonds ergens een feest is bij een strandtent. Jullie hoeven in ieder geval niet bang te zijn dat we geen bier hebben die avond. Dat is hier namelijk in overvloed!!:)

4 Januari komt Patrick deze kant op. Ik verwacht dat we dan het hele eiland gaan verkennen. Helaas moet ik wel gewoon werken die week.

Ik ga nog even naar t centrum.... een beetje salsa dansen *ahum*

Ayooo en de filmpjes houden jullie nog van me tegoed. (gopro werkt nog niet echt mee)

Broeders

Leuk geschreven Jordy!

Wilma robbertsen

Leuk om je verhaal te lezen.
Succes met salsa dansen
Fijne feestdagen op het mooie caribische eiland.

Marijke

Hoi Jordy,
Leuk om nu wat uitgebreider te lezen wat je allemaal ziet en doet op Bonaire. Succes met de kerstdrukte en daarna lekker in de relaxstand onder een palmboom met een biertje.

Groetjes Marijke

Eric Wijnacker

Top om je zo te kunnen volgen Jordy. mooie verhalen, geniet er van.

Wilma

Wat schrijf je leuk, leven helemaal met je mee.
Jordy na het harde werken de komende dagen wensen wij jou hele mooie en warme ;) kerstdagen.

Nancy

Leuke verhalen Jordy!
Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
Hoop dat je gezellige feestdagen hebt en al vast de beste wensen voor 2018 ??

Ingrid

Leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen. ??